Trijenale u Milanu – Izložba Broken Nature

XXII Trijenale u Milanu sa izložbom „Broken Nature: Design Takes on Human Survival“ se osvrće oko koncepta restorativnog dizajna i studija koje pokušavaju da povežu čoveka sa svojim prirodnim okruženjem kroz arhitekturu, dizajn predmeta i vraćanje osnovnim materijalima

Kao proizvođači nameštaja i fabrika drveta, mi obraćamo pažnju na materijale i na drvo koje biramo i posvećeni smo pošumljavanju i održavanju prirodnog ekosistema.

Ova izložba u okviru trijenala u Milanu je važna jer se umetnici vraćaju primarnim materijalima (poput drveta) i nudi značajne uvide u ključne probleme naše današnjice. Trijenale u Milanu promoviše važnost kreativnih praksi i rešavanje problema kroz dizajn i umetnost.

XXII Milano Trijenale, Broken Nature – Restorative Design je tematska internacionalna izložba koju možete videti do 1. septembra, stoga ako planirate put u Milano preporučujemo vam da je posetite!

U nastavku teksta pogledajte nekoliko projekata koji su nam se dopali na XXII Triennale di Milano

The Room of Change by studio Accurat, 2019 – commissioned for the exhibition Broken Nature

U ovom svetu tehnologije i brzog života, teško je ceniti promene. U projektu „The Room of Change“ data, dizajn i studio za razvoj Accurat koju čine Giorgia Lupi, Gabriele Rossi, Nicola Guidoboni, Giovanni Magni, Lorenzo Marchionni, Andrea Titton i Alessandro Zotta se hvata u koštac sa kompleksnošću i vizualizuje ga u formi ručno rađene kodirane tapiserije.

„The Room of Change“ predstavlja ručno rađenu tapiserija koja ilustruje višestruke aspekte našeg okruženja i načine na koje se naše društvo menja i kako će se menjati u budućnosti. Kombinujući različite izvore podataka koji uključuju i lokalni i globalni aspekt, ova instalacija priča priču o ljudima i njihovom okruženju.

A.A.I. by Agnieszka Kurant, 2014–17

U svojoj evoluciji kao vrsta – termiti su evolvirali u harmonično društvo. U projektu A.A.I umetnica Agnieszka Kurant radi sa milionima termita koji kreiraju kompleksne arhitektonske strukture sa isprepletenim i kompleksnim sistemima tunela i odaja.

Obezbedivši im obojeni pesak i kristale, termiti stvaraju hibridne skulpturalne forme koje se nalaze između prirodnog i organskog, kulturološkog ili ručnog rada

Gionata Gatto and Giovanni Innella, Geomerce, 2015

Za umetnike Gionata Gatto i Giovanni Innela životinje i biljke nisu samo entiteti koje treba da ubrajamo i u najboljem slučaju sačuvamo kroz programe zaštite. Geomerce govori o svojstvu određenih biljaka koje su poznate kao hiperakumulatori – hortenzije i uljane repice, za koje se zna da apsorbuju metale iz zemlje kroz svoje korenje.

Dizajneri se oslanjaju upravo na ove sposobnosti da bi zamislili novu finansijsku ekonomiju vođenu vegetacijom. Pretvaranjem ekstrakcije (aktivnosti koja je obično povezana s invazivnim uticajem čovečanstva na prirodu) u partnerstvo čovek-biljka, oni predlažu alternativu uobičajenoj dihotomiji čoveka prema prirodi.

Resurrecting the Sublime, Christina Agapakis, Alexandra Daisy Ginsberg, and Sissel Tolaas
with support from IFF Inc. and Ginkgo Bioworks Inc. 2019

‘Resurrecting the Sublime’ predstavlja saradnju koja okuplja vrhunska naučna istraživanja i niz instalacija, omogućavajući nam da pomirišemo na trenutak izumrlo cveće, izgubljeno usled kolonijalne aktivnosti. U pitanju je projekat umetnice dr Alekandra Daisi Ginsberg, umetnika Sissel Tolaas i tima sintetičkih biologa u Ginkgo Biovorks koji je vodila dr Christina Agapakis, uz podršku kompanije IFF Inc.

Ovaj kratki dokumentarni film vodi nas kroz proces otkrovenja sa Harvard Univerziteta, a potom preko livnice Ginkgo Biovorks u Bostonu, laboratorija za istraživanje mirisa Sissel Tolaas u Berlinu, londonskog studija Alekandra Daisi Ginsberg, uz pomoć kojeg su izgubljeni pejzaži ponovo oživeli.

Ore streams by Simone Farresin and Andrea Trimarchi of Formafantasma, 2017

Ova izložba istražuje interakciju koju čovečanstvo ima sa prirodnim okruženjem i na koje način je čovek dovodi u opasnost poslednjih godina, kao i koje su mere koje možemo preduzeti i doprineti njenom očuvanju.